BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Ahad, 4 Oktober 2009

PROGRAM PERWIRA NEGARA JASAMU DIKENANG

Bersempena dengan sambutan kemerdekaan negara yang ke 52 pada tahun ini, Majlis Belia Labuan dan penganjur bersama telah menganjurkan Program Perwira Negara Jasamu Dikenang.


Program ini merupakan program yang julung-julung kali dianjurkan oleh Majlis Belia Labuan dalam mendedikasikan rasa penhormatan dan penghargaan kepada pejuang kemerdekaan di WP Labuan. Program ini telah dirasmikan oleh Tn Hj Abdullah Amir Hussin merupakan Naib Ketua Pemuda UMNO Bahagian Labuan yang mewakili Ahli Parlimen Labuan, Datuk Yussuf Mahal. Penganjur bersama bagi program ini ialah Pejabat Parlimen WP Labuan, Jabatan Belia dan Sukan WP Labuan, Pemuda UMNO WP Labuan, Puteri UMNO WP Labuan, Jabatan Penerangan WP Labuan dan Persatuan Belia Kg Layang-Layangan ( BEKALAN ).


Program ini telah diadakan pada 09 September 2009 bertempat di Masjid Jamek An Nur Layang-Layangan bermula selepas Asar dan berakhir selepas Majlis Berbuka Puasa. Antara pengisian program ini ialah Bacaan Yaasin Beramai-Ramai dan Slot Tayangan dan Bual Bicara Kemerdekaan. MBL juga telah mengadakan penyampaian cenderahati penghargaan kepada bekas-bekas perajurit negara. Seramai 15 orang telah menerima cenderahati penghargaan daripada MBL Mereka terdiri daripada bekas tentera dan juga ahli politik. Antara senarai penerima cenderahati tersebut ialah Datuk Isli Hj Siput, Bahari Dani, Hasanuddin Abdullah, Mulok Sulaiman, Yusof Tersil, Pandin Mail, Salleh Kadir, Hj Alias Hussin, Bongsu Marup, Abdullah @ Ahman Salleh, Ibrahim Abdullah, Mohammad Yusoh Manat, Hamid Hj Ismail, Zainal @ Lamat Sulong dan Bumli Banga.

Turut diadakan ceramah H1N1 oleh Jabatan Kesihatan WP Labuan dalam program tersebut. Hadir sama pada hari tersebut ialah Pengarah Jabatan Belia dan Sukan, Hj Hashim Bin Sintol dan ketua-ketua Kampung di Wilayah Persekutuan Labuan.



0 comments: