BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Khamis, 29 Oktober 2009

TOT PJKN 2008





Ni la antara aktiviti TOT PJKN 2008 anjuran Jabatan Belia dan Sukan Labuan dengan Kerjasama Majlis Belia Labuan. Bagi yang tertanya-tanya ada dia program ni....program ini ada kursus khas bagi penceramah-penceramah PJKN. Selepas tamat kursus, peserta-peserta inilah yang akan menjadi penceramah untuk program PJKN akan datang. Jadi ibubapa/ penjaga tak perlulah ragu-ragu menghantar anak-anak mereka mengikuti kursus-kursus anjuran kami ni kerana penceramah-penceramahnya terdiri daripada individu yang mempunyai kepakaran, pengetahuan, pengalaman dan pentauliahan.
Jangan lepaskan peluang untuk turut sana menyertai PJKN 2010 sempena cuti sekolah ini. Kami akan maklumkan kepada anda untuk sesi pengambilan berikutnya.

Isnin, 5 Oktober 2009

PERTANDINGAN BERCUCUL 2009
















PERTANDINGAN BERCUCUL 2009


Sempena menjelangnya Aidilfitri kali ini Majlis Belia Labuan telah menganjurkan Pertandingan Bercucul 2009 bagi memeriahkan lagi sambutan Aidilfitri tahun ini. Pertandingan ini diadakan pada 19 September 2009 bermula jam 8.00 malam dan dibuka kepada Persatuan Belia ysng ada di WP Labuan. Sebanyak 6 Persatuan belia telah menyertai pertandingan kali ini iaitu Persatuan Belia Baru Kg Lubok Temiang ( PELITA BARU ), Persatuan Belia Kg Ganggarak / Merinding ( BERGANDING ), Persatuan Belia Kg Durian Tunjung ( DURIAN ), Persatuan Belia Kg Gersik / Saguking ( GESA ), Persatuan Belia Kg Sg Miri ( PARI ) dan Persatuan Belia Millineium Kg Bukit Kalam ( BMBK ) .

Pertandingan ini diadili oleh 4 orang pengadil iaitu En Hasmizulizam Hamidon ( MPL / MBL ), En Nazri ( JBSWPL ), En Taher Kamel ( JBSWPL ) dan En Bob ( JBSWPL ).

Ahad, 4 Oktober 2009

PROGRAM PERWIRA NEGARA JASAMU DIKENANG

Bersempena dengan sambutan kemerdekaan negara yang ke 52 pada tahun ini, Majlis Belia Labuan dan penganjur bersama telah menganjurkan Program Perwira Negara Jasamu Dikenang.


Program ini merupakan program yang julung-julung kali dianjurkan oleh Majlis Belia Labuan dalam mendedikasikan rasa penhormatan dan penghargaan kepada pejuang kemerdekaan di WP Labuan. Program ini telah dirasmikan oleh Tn Hj Abdullah Amir Hussin merupakan Naib Ketua Pemuda UMNO Bahagian Labuan yang mewakili Ahli Parlimen Labuan, Datuk Yussuf Mahal. Penganjur bersama bagi program ini ialah Pejabat Parlimen WP Labuan, Jabatan Belia dan Sukan WP Labuan, Pemuda UMNO WP Labuan, Puteri UMNO WP Labuan, Jabatan Penerangan WP Labuan dan Persatuan Belia Kg Layang-Layangan ( BEKALAN ).


Program ini telah diadakan pada 09 September 2009 bertempat di Masjid Jamek An Nur Layang-Layangan bermula selepas Asar dan berakhir selepas Majlis Berbuka Puasa. Antara pengisian program ini ialah Bacaan Yaasin Beramai-Ramai dan Slot Tayangan dan Bual Bicara Kemerdekaan. MBL juga telah mengadakan penyampaian cenderahati penghargaan kepada bekas-bekas perajurit negara. Seramai 15 orang telah menerima cenderahati penghargaan daripada MBL Mereka terdiri daripada bekas tentera dan juga ahli politik. Antara senarai penerima cenderahati tersebut ialah Datuk Isli Hj Siput, Bahari Dani, Hasanuddin Abdullah, Mulok Sulaiman, Yusof Tersil, Pandin Mail, Salleh Kadir, Hj Alias Hussin, Bongsu Marup, Abdullah @ Ahman Salleh, Ibrahim Abdullah, Mohammad Yusoh Manat, Hamid Hj Ismail, Zainal @ Lamat Sulong dan Bumli Banga.

Turut diadakan ceramah H1N1 oleh Jabatan Kesihatan WP Labuan dalam program tersebut. Hadir sama pada hari tersebut ialah Pengarah Jabatan Belia dan Sukan, Hj Hashim Bin Sintol dan ketua-ketua Kampung di Wilayah Persekutuan Labuan.